wtorek, 10 stycznia 2012

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie ...

Dzisiaj pierwsza część cyklu "Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie ..."

W swojej kolekcji posiadam kilka niezidentyfikowanych lalek i mam nadzieję że ktoś ma takie w swojej kolekcji i je rozpozna.


1. Ruda
Na czyimś blogu widziałam już tę lalkę (także poszukiwała swojej tożsamości) ale niestety nie mogę znaleść tego bloga - może został już skasowany?





Napis na plecach: Mattel Inc1966 CHINA
Napis na głowie: Mattel Inc 1998

W uszach zielone kolczyki kulki, bez pierścionka.
Oczy zielone. Szary cień na powiekach. Usta rozchylone.
Majtki w kolorze białym z powtarzalną literką B.
Ręce nie odchylane na boki.
Sukienka z metką  B więc może być oryginalna od tej lalki.
Ostatnio na allegro widziałam taką sukienkę tylko w kolorze różowym na blondynce.
Włosy prawdopodobnie skócone.
Sukienka przypomina mi trochę serię Barbie Chick ale pewności nie mam.

2. Blondynka Baletnica
Podobna lalka jest w kolekcji Shie4 (Baletnica Teresa) także jeszcze nie zidentyfikowana.



Napis na plecach: Mattel Inc1966 Indonesia
Napis na głowie: Mattel Inc 1998
W uszach białe kolczyki kulki, oraz na prawej ręce dziurka po pierścionku.
Oczy szare. Szary cień na powiekach. Usta rozchylone. Ogólnie oczy oprócz koloru tęczówki prawie identyczne jak u Rudej.
Majtki w kolorze cielistym z powtarzalną literką B.
Ręce odchylane na boki. Nogi NIE ZGINANE (podobnie jak u Rollerblade 1991)


3 Brunetka



Napis na plecach: Mattel Inc1966 Indonesia
Napis na głowie: Mattel Inc 1998
W uszach białe kolczyki kulki, z białym kulowym pierścionkiem. Korale na szyi mocowane do ramion za pomocą przezroczystej żyłki.
Czarne włosy. Fryzura przypomina rówież baletnicę od Shie4.
Oczy szare. Szary cień na powiekach. Usta rozchylone. Identyczne jak Blondynka nr 2.
Majtki w kolorze cielistym z powtarzalną literką B.
Ręce odchylane na boki. Nogi lekko zginane.

13 komentarzy:

  1. miałem na saaamym początku ta rudą ale ... mniesza o to, też chciałbym wiedziec co to za jedna! :) Reszty tez nie kojarze

    OdpowiedzUsuń
  2. http://www.flickr.com/photos/8113246@N02/5140585664/ bardzo podobna do tej ale ta ma rozchylane rączki i kolczyki inne...

    OdpowiedzUsuń
  3. http://www.flickr.com/photos/50s-90s/5800744724/ proszę!

    OdpowiedzUsuń
  4. tylko te ręce mi nie pasują;/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Barbie Riviera, 1999r.
    http://www.giorgiaclub.com/barbiesite/PinkBox%5CRivieraRed.jpg
    Mam taką samą, to była moja pierwsza Barbie i też długo szukałam kim jest. :)
    Reszty chyba nie znam. :(

    OdpowiedzUsuń
  8. ostatnia to chyba Śnieżka?? bo taka blada i ma czarne włosy...Mogę się mylić :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak ta pierwsza to z pewnością Riviera, drugiej "baletnicy" nie kojarzę, ale 3 jak mówi Urshula to możę być jakaś Śnieżka, z tego co pamiętam były dwie wersje - jako baletnica i zwykła królewna w sukni.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja sądzę, ze moja Tereska może mieć ciałko zapożyczone właśnie od twojej Basi. Butki identyko ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki za Rivierę. Włosy ma tak charakterystyczne a nie mogłam jej odnaleźć :-)
    Wiem że z baletnicą będzie problem z ustaleniem tożsamości. No ale może ktoś ... kiedyś...
    Co do brunetki to nie jestem pewna co do śnieżki bo jakoś te korale za śnieżką mi się raczej nie kojarzą na ale wszystko możliwe.

    OdpowiedzUsuń
  12. Hi from Spain, i really do not know what dolls are. Sorry. I think they are 80´s and early 90's because the dancer i had. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnia (brunetka) jest na bank jakąś postacią z filmów o Barbie (tych nowszych). Kiedyś widziałam ją w sklepie we wróżkowo-księżniczkowej sukience i chciałam kupić na przeróbkę ze względu na nietuzinkową kolorystykę, ale zrezygnowałam.

    OdpowiedzUsuń